Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

 Run smart

                                        Start running!


Όταν ξεκίνησα να τρέχω ήμουν τυχερή γιατί είχα τον άντρα μου κι άλλους φίλους δρομείς έμπειρους που με συμβούλευαν για το τί πρέπει να κάνω ως νέα δρομέας. Είναι σημαντικό να σου δίνουν ιδέες και στόχους για να σε βοηθήσουν να τρέξεις χωρίς να τραυματιστείς και να πονέσεις ή να κουραστείς πολύ και να τα παρατήσεις. Τις πρώτες φορές σου φαίνεται δύσκολο να τρέξεις πολλή ώρα ή μεγάλη απόσταση ή με γρήγορο ρυθμό και είναι απόλυτα φυσιολογικό. Μετά από ένα χρονικό διάστημα, σε άλλους μεγάλο και σε άλλους μικρό, το οποίο είναι ανάλογο της φυσικής σου κατάστασης και πόσο συχνά προπονείσαι μπορείς να τρέχεις μεγαλύτερες αποστάσεις, περισσότερο χρόνο και με πιο γρήγορο ρυθμό.

Κάποιες συμβουλές για τους καινούριους δρομείς που με είχαν βοηθήσει κι εμένα είναι οι παρακάτω.

1. Επένδυσε στο σωστό παπούτσι τρεξίματος για σένα, κάνε έρευνα αγοράς στα καταστήματα αθλητικών, δοκίμασε τα στην ανατομία του ποδιού σου κι αν σου αρέσει το πάτημα τους. Εγώ δεν ντράπηκα και διακριτικά έτρεξα λίγο μέσα στο μαγαζί!

2.Τρέχα με στόχο να κάνεις κάθε φορά λίγο μεγαλύτερη την απόσταση στην διαδρομή σου χωρίς να σε ενδιαφέρει  ο ρυθμός και ο χρόνος σου. Αυτό ήταν πολύ σημαντική συμβουλή για μένα γιατί στην αρχή έκανα το λάθος και νόμιζα ότι ήταν σημαντικό να έχεις γρήγορο ρυθμό.

3. Ο ενθουσιασμός που θα έχεις μπορεί να σε κάνει να θέλεις να τρέχεις κάθε μέρα αλλά το σωστό είναι να ξεκουράζεσαι κάποιες  μέρες γιατί και η ξεκούραση είναι εξίσου σημαντική με την προπόνηση. Οι περισσότεροι δρομείς που έχω συζητήσει το έχουν κάνει αυτό το λάθος, πίστευαν ότι οι καθημερινές προπονήσεις θα τους κάνουν γρήγορα καλύτερους αλλά το μόνο που κατάφεραν ήταν τραυματισμοί με συνέπεια την πλήρη αποχή από το τρέξιμο.

4. Να συμμετέχεις σε ομάδες και συλλόγους τρεξίματος. Για να κάνεις ευχάριστες και χαλαρές προπονήσεις με παρέα και να ανταλλάσσεται γνώμες κι απόψεις για το χόμπι σας. Αυτό εμένα μου άρεσε πολύ γιατί μου δίνει κουράγιο και δύναμη η καλή παρέα στις διαδρομές μου. Είμαι πολύ χαρούμενη που είμαι μέλος της παρέας των holisterunners κι έχω γνωρίσει υπέροχους ανθρώπους γεμάτους ζωή κι αγάπη για το τρέξιμο. Σε επόμενο άρθρο θα σας μιλήσω γι αυτή την τρελή παρέα!

5. Μην ξεχνάς τις νέες απαιτήσεις ενέργειας κι ενυδάτωσης  που έχει ο οργανισμός σου. Μία με δύο ώρες πριν την προπόνηση χρειαζόμαστε υδατάνθρακες και νερό. Εγώ τρώω μία μπανάνα ή μπισκότα βρώμης με λίγο μέλι και πίνω 2 ποτήρια νερό. Αναλυτικά βέβαια θα σας μιλήσω σε επόμενο άρθρο μόνο για διατροφή.

6. Τελευταίο και super sos, μην ξεχνάτε την προθέρμανση και τις διατάσεις πριν και μετά την προπόνηση....ακόμη κλέβω κάποιες φορές κάνοντας λιγότερες  διατάσεις λόγω έλλειψης χρόνου και σχεδόν πάντα το μετανιώνω! 
Ελπίζω να βοήθησα λίγο, θα ακολουθήσουν άρθρα με πιο εξειδικευμένες συμβουλές από ειδικούς στο μέλλον. 



1 σχόλιο:

  1. Πολλα συγχαρητήρια
    Εύχομαι κ αλλα πολλα κορίτσια να πάρουν λιγο απο την θετική σου ενεργια κ τον ενθουσιασμό σου για το τρέξιμο κ να βγούνε στους δρόμους..!!
    Οι συμβουλές σου παρά πολυ χρήσιμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή